4. Завдання /
Очікувані результати
Створення позитивного клімату в муніципалітетах щодо
впровадження та комунікації реформи децентралізації,
зокрема, у сфері освіти
Надання фахівцям з питань комунікації
знань та навичок з комунікації,
підвищення рівня інформованості
та інформаційної підтримки
Підготовка конкретних комунікаційних планів
для популяризації пропонованих
реформ у сфері освіти
Обмін досвідом публічної комунікації України,
Європи і всього світу
Підведення підсумків,
пропозиції, відгуки
щодо тренінгу
Привітання,
Розігрів,
Аналіз потреб
6. Навіщо комунікувати?
• Просто так робиться
• Ми хотіли б мати гарні стосунки з
сусідами
• Хочемо щоб нас зрозуміли
• Люди (суспільство) може
допомогти нам досягти мети (або
не створювати перешкод)
• Тому що люди (суспільство), як
платники податків, фінансують нас
8. Що значить:
Комунікація = навички спілкування та
презентації (міжособистісні та публічні)
Підвищення рівня обізнаності = зміст та
техніки для широкої публіки
Інформаційна підтримка = зміст та
техніки для політиків
10. Завдання комунікації
• Інформувати
аудиторію (про
процес реформ, успіх,
щось незвичне,
результат, вплив)
• Сформувати
сприятливе
ставлення (щодо
вашої організації,
проекту, реформи,
країни,
муніципалітету,
довкілля)
• Досягти
залучення та
активності
аудиторії
(підтримка,
залучення до
процесу,
започaткування
проекту,
організації)
11. Яких завдань уникати?
• Догоджати
інвестору за будь-
яку ціну
• Лякати, карати чи
принижувати
• Підходити
формально до
друку матеріалів з
лого
• Переконувати у
своїй правоті за
будь-яку ціну
• Витрачати кошти
лише на
публічність
• Руйнувати зв’язки,
демонструвати
зверхність, силу
12. Практичне завдання
• Робота в групах
• Обговорити і сформулювати три комунікаційні завдання:
• Інформативне
• Зміна ставлення
• Спонукання до дії
13. Інструменти комунікації
• Традиційні — кампанії, прес-
релізи, зв’язки зі ЗМІ,
інтерв’ю, статті-роздуми,
відео, заходи, білборди,
публікації, книги, виставки,
конференції, дискусії,
лобіювання, тощо.
• Не традиційні — веб-сторінки,
соціальні медіа кампанії, відео
ролики, партизанський
маркетинг, короткі фільми/кліпи,
флешмоби, віртуальні кампанії,
виїзні заходи, тренінги,
роз’яснювально-
пропагандистська робота, тощо.
14. Що важливо?
• Демонструвати вигоди,
показуючи реальних людей
• Організовувати події на які
важко отримати запрошення
• Використовувати
візуалізацію, малюнки, аудіо
візуальні матеріали, звуки
• Знайти унікальну виграшну
точку в проекті і зосереджувати
комунікацію на ній
• Рентабельність інвестицій= чи
варті зусилля того?
• Сфокусуватися на чомусь
(ніколи не буде часу для всього)
18. Цільова аудиторія
• Першочергова аудиторія = особи, які приймають рішення: особа
чи група людей хто може змінити політику чи інвестувати в те,
чого ви хочете досягти
19. Цільова аудиторія
• Другорядна аудиторія = агенти впливу: особа чи група людей, які
можуть впливати на першочергову аудиторію
20. Цільова аудиторія
• Зацікавлені сторони = союзники: особи, організації, бізнес,
фонди, чи інші партнери, що можуть допомогти просувати
цінності вашої організації/ реформи в громаді чи започаткувати
програму розвитку
21. Першочергова = особи, які приймають рішення
Другорядна = агенти впливу
Партнери = союзники
Суспільство
22. Робота з цільовими аудиторіями
• Звертайте увагу на інтереси та потреби цільової аудиторії. Це
часто допомагає зрозуміти, як налагодити контакт та
організувати комунікацію
• Робіть з ними те, що змушує вас пишатися своїми досягненнями
26. Створення меседжів
• Меседж – це стійке та ефективне
твердження, що може допомогти
людям одразу зрозуміти завдання
вашого проекту та шлях яким ви
рухаєтесь для досягнення мети
• Меседж – це ключове твердження,
фундамент, що використовується
в комунікації
27. Ефективні меседжі
• Ефективні меседжі мають бути
чіткими, реальними,
переконливими та послідовними
• Повторюйте, повторюйте,
повторюйте
Чіткі
Реальні
Ефективн
і меседжі
Перекон
ливі
Послідовні
29. Практичне завдання
• Учасники працюють в групах над меседжами, що будуть
включені в історії
• Результатом роботи кожної групи має стати 2 меседжі:
один меседж має стосуватися децентралізації
інший – змін у освітній сфері
36. Комунікаційні тренди 2016
1 | Сначала дигитальное
(цифровое), но не забывайте
личное «прикосновение»
2 | Развитие виртуальной
реальности
3 | Картинки, визуализация
данных и инфографики –
лучшие друзья домашних
страниц
Ресурс: The Guardian
1 | Цифрові технології,
але не забувайте про
особистий контакт
2 | Посилення ролі віртуальної
реальності
3 | Зображення, візуалізація та
інфографіка є найкращими
друзями веб-сторінок
37. Комунікаційні тренди 2016
4 | Нужно улучшить качество
фотографий
5 | Сайты больше не в центре
внимания
6 | Дигитальная коммуникация,
основанная на фактах – здесь
надолго
Ресурс: The Guardian
4 | Потрібно покращувати якість
фото
5 | Веб-сайт більше не центр
всесвіту
6 | Все вказує на те, що
цифрова комунікація має місце
бути
42. Медіа сьогодні
Мовлення Інтерактивні Соціальні
Один багатьом Один багатьом та всі всім Всі всім
Видавник Видавник Участь засновника
Журналісти, редактори Читачі, коментатори Співвласники
Традиційні газети,
журнали, радіо,
телебачення
Онлайн портали, онлайн
радіо, онлайн
телебачення
Соціальні мережі
43. Результат роботи зі ЗМІ
• Підвищення рівня обізнаності
щодо ваших заходів
• Висвітлення основних досягнень
• Розповідь вашої історії, вашого
шляху
• Підвищення рівня авторитету
вашої організації
• Сприяє створенню довіри та появі
союзників
44. Прес-релізи
• Упевніться що це новини.
• Використовуйте факти, історії.
• Використовуйте принцип
комунікаційної піраміди.
• Пишіть для вашої аудиторії, не використовуйте “бюрократичної”
мови.
47. Соціальні медіа
• Соціальні медіа – онлайн
інструменти, які люди
використовують для обміну
інформацією, думками,
висновками, досвідом, планами, а
також допомагають полегшити
спілкування між групами людей
48. Практичне завдання
• Візьміть участь у прес-конференції, будьте активні, ставте запитання
• Напишіть невеличкий прес-реліз на 1 сторінку в стилі перевернутої піраміди,
включаючи головні меседжі
• Надішліть на е-пошту Kaspars.Ruklis@gmail.com та
сьогоднішню новину з хештегом #Training